Osobiste składanie skarg
Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków
I Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Komendzie
Powiatowej Policji w Kłodzku
W Komendzie Powiatowej Policji w Kłodzku uprawnionymi do rozpatrywania skarg są:
1.Komendant Powiatowy Policji,
2.Zastępca Komendanta Powiatowego Policji,
3.Eksperci Zespołu - Zespół Kontroli Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku.
Skargi składać można osobiście lub listownie / muszą być podpisane i zawierać adres osoby składającej skargę /. Złożenie skargi drogą elektroniczną wymaga podania danych personalnych oraz adresu zamieszkania skarżącego. W niektórych przypadkach osoby , które złożą skargi tą drogą poproszone będą o osobistą rozmowę z funkcjonariuszami rozpatrującymi skargi, bądź potwierdzenie jej osobistym podpisem.
W przypadku skarg telefonicznych informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się lub przysłania skargi w formie pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności wyjaśniające.
Skargi rozpatrywane są zgodnie z przepisami określonymi w kodeksie postępowania administracyjnego. W myśl tych przepisów skargi wyjaśniane są nie później niż w ciągu miesiąca, bądź 14 dni (dot. parlamentarzystów i radnych).
Wnoszący skargę jest każdorazowo pisemnie informowany o sposobie jej załatwienia. Takie zawiadomienie - oprócz oznaczenia organu, od którego pochodzi i podpisu z podaniem imienia, nazwiska, stanowiska osoby upoważnionej do załatwienia skargi - zawiera zawsze wskazanie sposobu załatwienia skargi. Nadto w przypadku nie potwierdzenia zarzutów obowiązkowo umieszcza się uzasadnienie faktyczne i prawne w celu dokładnego wyjaśnienia skarżącemu przyczyn, dla których skargę uznano za bezzasadną.
Tematyka skarg oraz wynikające z ich rozpatrywania wnioski wykorzystywane są w celu przeciwdziałania przyczynom rodzącym skargi w ramach doskonalenia zawodowego, czy na odprawach służbowych. W przypadku stwierdzenia w trakcie wyjaśniania skargi jakichkolwiek uchybień dotyczących funkcjonariusza jednostki, bądź sposobu postępowania policjanta ( pracownika ) – przełożony jest o tym natychmiast informowany w celu niezwłocznego przedsięwzięcia czynności zmierzających do eliminacji nieprawidłowości.
II. Bezpośrednie przyjmowanie interesantów.
W Komendzie Powiatowej Policji w Kłodzku osoby składające skargi przyjmowane są przez :
1. Komendanta Powiatowego Policji lub jego Zastępcę - w każdy poniedziałek od 15.30 – 17.00.
2. Policjantów Zespołu Kontroli Komendanta Komendy Powiatowej Policjiw Kłodzku odpowiedzialnych za realizację zagadnień skargowych – w poniedziałki w godz. 9.00 – 17.00 i od wtorku do piątku od godz. 7. 30 do 15.30.
3. Komendantów Komisariatów Policji: w Nowej Rudzie, Bystrzycy Kłodzkiej, Kudowie Zdroju, Polanicy Zdroju oraz Lądka Zdroju w każdy dzień tygodnia w godzinach urzędowania.
4. Skargę / wniosek można także złożyć drogą elektroniczną pod adresem:
s.przybycien@klodzko.policja.gov.pl
Rozmowy z interesantami przeprowadzane są zawsze w klimacie życzliwości i zrozumienia. W uzasadnionych przypadkach natychmiast podejmowane są interwencje oraz działania zmierzające do wyjaśnienia problemów nurtujących obywateli. Taka postawa funkcjonariuszy jest wyrazem otwartości Policji na problemy społeczeństwa.